۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه

تور اروپا

تور اروپای مستان در روز 19 جولای در شهر هامبورگ آلمان پایان یافت و گروه مستان در روز پایانی برنامه های خود میان استقبال بی نظیر مردم قرار گرفتند که در میان این عزیزان ، هنرمندان قدیمی سینمای ایران آقایان جلال پیشواییان و نوذر آزادی نیز حضور داشتند.

گروه مستان برنامه های خود را از شهر لندن آغاز کرد و اجراهای خود را در شهرهای کلن ، وین ، فرانکفورت ، برلین و اشتوتکارت ادامه دادند و به دلیل درخواست مردم ، در شهر کلن برای بار دوم به اجرای برنامه پرداختند و این برنامه ها را در شهر هامبورگ به پایان رساندند.

گروه مستان در این تور بنا بود برنامه هایی در شهر های پاریس ، استکهلم ، گوتنبرگ و مالمو نیز داشته باشند که به دلیل مناسب نبودن شرایط از سوی برنامه گذاران از اجرای برنامه در آن شهرها پرهیز کردند.

گروه مستان در این تور در کنار کارهای قدیمی همای ، کارهای تازه ای نیز اجرا کردند که به گفته ی بینندگان این کنسرت ها در هر برنامه غوغایی از سوی مردم برپا می شد و مردم هم نوا با آواز همای و زخمه های نوازندگان ، سرشار از  مهر ، سرزمین بی کران را فریاد می زدند.

همای در کنار آهنگ ها و چامه ها و چکامه های خود چکامه های تازه ای از خانم ساناز رئوف ، پروفسور امین ، زنده یاد فاضل نظری ، سائل لواسانی ، رجای همدانی و شمس خلخالی را نیز اجرا کرد.

در سفر دوباره ی مستان به کلن ، گروه بخش یکم از کارهای تازه ای را که برای اجرا در تور آمریکا تمرین می کرد را در کلن اجرا کرد که از تازه ترین ساخته های همای بود .آهنگ های : می بده ، مرغ سحر ناله سر مکن ، خانه به دوش و عجب آب گل آلودی در کنار آهنگ ای صنم که تنها در کاخ نیاوران اجرا شده بود این بار در کلن اجرا شد.

تور اروپای مستان با فراز و نشیب فراوان به پایان رسید  که بیماری سخت همای ، بدترین ، نگران کننده ترین و آزار دهنده ترین آنها بود. همای در سخت ترین شرایط جسمی به روی صحنه رفت و شور و مستی را در میان مردم دمید ؛ درحالیکه آرزوی بهبودی هزاران دوستدارش از هر کنار و گوشه ی این کره ی خاکی می رسید.  همای با این امید و دلگرمی و به عشق مردم باز به صحنه رفت و سلامت خویش را بازیافت . روزگار سختی بر همه رفت .... اما با پایان یافتن تور اروپا به بهترین شکل ، سختی ها به شادمانی ها گرایید و امید و انتظار است در همگان ، برای هرچه بیشتر و بهتر درخشیدن این هنرمند جوان ایران زمین ، در روزهایی که از پی خواهند آمد.




تصاویری ازگروه مستان در اروپا

مستان پس از تور اروپا به آمریکا سفر خواهند کرد و در روز 16 آگوست در والت دیزنی همراه با ارکستر سمفونیک به رهبری شهرداد روحانی به روی صحنه خواهند رفت . در این اپرا  ، همای داستان موسی و شبان مولانا را از نخست سروده و به زبان نمایشنامه درآورده و در کنار سلی خواننده ی قدیمی ایران در صحنه بازی خواهند کرد و آواز خواهند خواند .

در بخش دوم این کنسرت ، آهنگ های میهنی و عاشقانه ی همای با تنظیم شهرداد روحانی اجرا خواهند شد و شاهد نوآوری های تازه ای از سوی همای و مستان و شهرداد روحانی خواهیم بود.


پوستر کنسرت گروه مستان و ارکستر سمفونیک به رهبری شهرداد روحانی

پس از این کنسرت تور مستان در آمریکا آغاز خواهد شد که همای نام این برنامه را "عجب آب گل آلودی" نهاده است که همه ی آهنگ های این کنسرت از تازه ترین ساخته های همای خواهند بود با نام های : عجب آب گل آلودی ، بزن بر طبل بی عاری ، مرغ سحر ناله سر مکن و خانه به دوش . در بخش دوم آهنگ های عاشقانه ی همای با نام های می بده ، دلبر ای دلبر ، مه پاره و کارهای دیگری که پس از اجرا خواهیم شنید اجرا خواهند شد.